Idioma del curs

Castellà

Docent

  • Marina Brucet
    Marina Brucet

    Marina Brucet és llicenciada en Bioquímica i Biologia Molecular i Doctora per la Universitat de Barcelona. Estudiant y practicant de budisme des de fa anys, ha estudiat amb renombrats mestres de la tradició del budisme tibetà com el Dalai Lama, Lama Zopa Rinpoche, Lama Jampa Monlam i Khensur Jampa Tegchok, entre altres, i ha completat el programa d’estudis avançats Masters Program of Advanced Buddhist Studies of Sutra and Tantra, de sis anys de durada, a Lama Tzong Khapa Institute, Itàlia, així com un retir individual de meditació d’un any, entre altres. Ha traduït diversos textos de pràctica i de filosofia, i en l’actualitat combina els retirs de meditació amb l’ensenyament de la meditació i la filosofia budista, impartint tant cursos especialitzats com més generals, amb un enfocament que sempre té en compte el context i les circumstàncies de la vida occidental.

Ubicació
En línia

Categoria

Data
10 febr. - 03 març
Horari
19:00 - 20:30
Places
En línia,
Places disponibles

Entrenaments fonamentals per cultivar una felicitat genuïna

Aquest curs forma part de la sèrie “Ciència budista de la ment”. Com els altres mòduls de la sèrie, es pot fer de manera independent sense necessitat de fer-los tots.

Per què sovint ens sentim insatisfets? És possible superar-ho? Quines són les pràctiques fonamentals que porten a la llibertat del patiment i les seves causes? Els valors ètics, la consciència i la saviesa podrien contribuir a un estat fonamental de benestar i llibertat del patiment? Com? És possible desbloquejar plenament el nostre potencial?

El curs

El curs “Entrenaments fonamentals per cultivar una felicitat genuïna” és una introducció a les pràctiques fonamentals que ofereix el budisme per conrear els camins que porten a la llibertat del patiment i les seves causes. Conclou presentant la possibilitat del despertar, la màxima expressió del nostre potencial. Es complementa amb referències a la comprensió científica actual sobre per què ens sentim insatisfets, l’ètica, el desenvolupament de l’atenció i la saviesa.

El curs es desenvolupa gradualment al voltant dels següents temes:

  1. La possibilitat d’alliberament explora com les afliccions ennuvolen la ment, causen patiment i impedeixen el benestar; i com alliberant-nos d’elles podem alliberar-nos del patiment i desbloquejar el nostre potencial de felicitat i benestar.
  2. La satisfacció interior explora a quines lluites ens enfrontem ara mateix que ens mantenen insatisfets, i alguns mecanismes d’insatisfacció i satisfacció. Aprenem a cultivar la satisfacció interior i la satisfacció.
  3. Cultivar l’ètica presenta la importància de l’ètica a la vida i com és una formació fonamental en el camí de l’alliberament del patiment. Explorem com enfortir els nostres valors ètics a la vida.
  4. Cultivar la concentració presenta la importància de poder centrar la nostra atenció i com la concentració és una formació fonamental en el camí de l’alliberament del patiment. Explorem com cultivar la concentració a la vida.
  5. Cultivar la saviesa presenta la importància de la saviesa a la vida i com és una formació fonamental en el camí d’alliberament del sofriment. Explorem com començar a cultivar la saviesa a la vida.
  6. Expandir-ho als altres amplia els coneixements adquirits fins ara sobre nosaltres mateixos cap als altres, i explora la possibilitat de fer espai en els nostres cors i ments a tots els éssers sensibles i desenvolupar-los al màxim, aconseguint un despertar complet. amb la màxima aspiració de voler beneficiar tots els éssers.

Ciència budista de la ment

Aquest curs pertany a la sèrie de cursos «Ciència de la ment budista: activant el nostre potencial» que ofereix coneixements i tècniques pràctiques sobre la meditació, els mecanismes del patiment i la felicitat, com trobar equilibri intern i com descobrir i desenvolupar el nostre potencial com a persones. La presentació inclou referències a recerca científica. Els mòduls de la sèrie es poden cursar per separat. Llegir-ne més.

A qui va dirigit

El curs és apte per a qualsevol persona.

Estructura del curs

En el curs es combinaran sessions teòriques, exercicis i meditacions. El format serà eminentment pràctic.

Idioma

Castellà.

Dates i hora

Dimecres
Del 10 de febrer al 3 de març de 2027.
De 19.00 a 20.30 h.

Aportació

L’aportació per aquest curs és de 50€.


INSCRIPCIONS I INFORMACIÓ

APORTACIONS

Trobaràs les diferents opcions de participació a l’activitat així com l’aportació per a cadascuna al sistema de reserves d’activitats.

INSCRIPCIONS

Las places són limitades. És convenient inscriure’s amb suficient antelació.

Per formalitzar la inscripció has de fer clic en el botó «Inscripcions» (més abaix) o bé visitar el sistema de reserves d’activitats i seleccionar l’activitat o activitats a les que et vulguis apuntar. La inscripció es completa quan es formalitza el pagament.

Si tens dificultats econòmiques per participar en les activitats

Intentem mantenir molt baixa l’aportació dels retirs i els cursos i ho aconseguim amb l’esforç personal i econòmic de les persones que mantenen el centre i les que donen els cursos, sense el qual el cost seria considerablement més gran. Si veus que, tot i això, tens dificultats per venir a ells, pots contactar amb nosaltres perquè explorem altres possibilitats.

En cas de no poder assistir al curs aquesta és la política de cancel·lacions

Entenem que poden sorgir imprevistos. La quota de gestió ens ajuda a cobrir les tasques administratives i d’organització que comporta cada reserva.

Fins a 7 dies abans del retir: Es retorna el 90% de l’import total (amb una retenció màxima de 30€).
De 7 dies a 48h abans del retir: Es retorna el 50% de l’import total.
48h abans del retir: No es realitza reemborsament.
En cas de causa de força major demostrable o si Tushita hagués de cancel·lar l’activitat: Es retornarà la totalitat de l’import. 

Per a cursos en línia, podeu exercir el dret de desistiment dins dels 14 dies naturals següents a la data de confirmació del primer pagament, sempre que el curs no hagi començat i no s’hagi accedit als continguts formatius digitals.

Per a formalitzar la cancel·lació o el dret de desistiment cal escriure a cursos@tushita.es.

Més informació

• Més informació (no oblideu indicar l’activitat per la qual demaneu informació): cursos@tushita.es

Desplaça cap amunt